Mitt första inlägg

Hej hej alla,

Förmodligen lär inte det här inlägget bli en vidunderlig hit. Sidan är ju trots allt ytterst nystartad och därav känns det naturligt att antal klick och hits förblir relativt enkla att räkna.

Men oavsett antal visningar vill jag med mitt första inlägg försöka förtydliga vad det är jag vill åstadkomma och skapa med den här bloggen. Det första jag vill konstatera är att jag hoppas att bloggen inte bara rinner som sand genom fingrarna. Istället hoppas jag kunna driva sidan som ett mer långsiktigt projekt med nya inlägg varje vecka.

Jag tror det är nyttigt för mig själv att kunna skriva om de lärdomar jag tar från mina visiter i skog och mark. Men jag tror också att det är lärdomar som fler kanske hade tyckt varit roligt att känna till. Frågor som jag själv ställer mig kanske även andra funderar över, en sådan fråga skulle kunna vara “Hur sjotton gör man upp en eld när regnet har öst ner i flera timmar eller till och med dagar”? eller kanske “Herregud, min packning väger ju för sjutton 25 kilo, hur gör jag för att banta ner den ett par kilo”?. För att besvara dessa frågor tänker jag ge i den vidunderliga vildmarken eller den aldeles vanliga hemmaskogen för att besvara detta. På längre sikt kan förhoppningsvis kunskapen skapa en platform där jag, och kanske även bloggens läsare, delar med mig om kunskapen som krävs för att leva ett vildare friluftsliv.

Med det sagt kan ni snart förvänta er det första “riktiga” inlägget om en minitrip till familjens torp där jag klippte gräs och gjorde eld 😮

PS. Blogginläggen kan komma att handla om annat också. Typ kroppsviktsträning kanske vegetarisk mat och allmänna reflektioner kring livet.

first-blog-post-winning-600x321.jpg

Leave a Reply

