Plocka hallon

Idag har jag plockat hallon. Än så länge tycker jag mina inlägg handlat mycket om glidiga saker, eller kanske stekiga saker. Lite så är det kanske som arbetssökande nittonåring, tiden finns för att plocka hallon i en timme. Men jag även gjort ett riktigt snyggt CV jag är nöjd med och dessutom övningskört. Jag vill inte stanna upp låta tiden glida förbi. Att ta körkort och söka jobb är något som tar mig nästan 30 timmar i veckan, men på resten av tiden försöker jag se till att göra saker jag tycker om. Typ att plocka hallon 🙂

Hallon är för övrigt ett kanonbär för överlevnad och ett sätt att plocka bort från en vanlig matlista för vandring. Många känner till hur de de små, fjunbeklädda bären ser ut och har egentlingen inga farliga förväxlingsväxter. En ovanlig förväxlingsart är blåhallon men är endast surare i smaken och inte giftiga. Fritt fram för hallon 🙂231041389_a3f22352-b3a1-4b4f-98d5-3e2dfc792bb0

Leave a Reply

