Barfotalöpning

Det har varit några mer hektiska dagar, ett par jobbintervjuer och även lite körlektioner. Därav har nämnvärt innehåll uteblivit. Men i viss mån kompenseras det av dagens upplevelse.

Jag befinner mig idag i skumparp utan Malmö och beslöt mig för löpa. Jag utelämnar löpTräning eftersom jag försökte göra löpet prestations- och kravlöst. Att bara sno på ett par lätta löparskor eller kanske till och med lämna dem hemma och få springa fram över öppna vidder med den första höstdagens nätt bländande kvällsol en är nära nog euforisk upplevelse. Prestationen är släppt och man kan tillåta sig själv att bara springa. Inte för att bli starkare, snabbare eller bättre. Bara för att njuta. Löpning i sin råaste form och det är underbart.

Vanligtvis är jag verkligen inte löpmänniska men att bara  springa för känna marken under sig och ta in naturen under spontanta löpturer är oslagbart.

Jag hoppas du som läser någon väljer att gå ut och springa bara för springadets skull.

Väl mött
/How to go wild

Leave a Reply

