Dags för njutning

img_11261

Jag ger mig på lördagmorgon ut för att vandra en del av öresundsetappen av skåneleden. En ganska kort vandring. I jämförelse med långa fjällvandringar eller ambitiösa toppbestigningar ser kanske dagsturer eller ennattare små och grå ut. Men i mina ögon är de turerna också extremt givande. Att i närområdet få ta del av natur och stillhet är grymt. Det är dessutom ett tillfälle att vässa till kunskap och prova utrustning inför större äventyr.

Jag filmade förresten en hel del på söderåsen men inser att det är svårt att göra film när stativ för närbilder saknas. Att göra upp eld och samtidigt ha en hand till att filma är svårt. Fram tills stativet för min telefon anländer får vi klara oss med GoPron.

Väl mött

/How to go wild

Leave a Reply

